QNA

שאלות נפוצות

לפניכם תשובות לשאלות נפוצות בנושא חסכון במים. לשאלות נוספות הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל זמן,
דרך מוקד שירות הלקוחות 03-9005724

חשבון המים מורכב מחיוב שירותי המים והביוב אותם צרכתם. במסגרת האסדרה החדשה פותח מנגנון קיץ חורף חדש שמותאם לתעריף האחיד ( תוספת תשיעית ג׳ – תעריף לצרכן בתחום הספק הכפרי הרב יישובי – מצורף נספח ספר התעריפים שמפרסמת רשות המים.

תעריף לצרכן

עפ״י המנגנון החדש יחויב הצרכן בחודשי החורף (דצמבר-מרץ) בתעריף אחוד עבור מים וביוב, בהתאם לכמות הנפשות המדווחות לחברה לפי הכמות המוכרת – תעריף א', מעבר לכמות המוכרת יחויב הצרכן בתעריף ב'.

בחודשי הקיץ (אפריל – נובמבר) יחויב הצרכן עבור מים וביוב (תעריף אחוד) לפי שלושה תעריפים: עד לכמות המוכרת (לפי כמות הנפשות ) תחויב לפי תעריך א׳, מעבר לכמות המוכרת ועד לכמות הצריכה המקסימלית שחושבה לפי הצריכה הממוצעת בחורף תחויב לפי תעריף ב׳ וכל צריכה מעבר לכמויות שחויבו בתעריף א׳+ב׳ תחויב בתעריף מים בלבד.

בהחלט.
מי השתייה המסופקים בישראל הם ברמה תברואתית מעולה, ואף יכולה להתחרות ברמת איכות המים של המדינות המתקדמות בעולם.

החומרים השכיחים ביותר הינם טיטולים, שאריות מזון, שמן, שערות, ניילון, תחבושות הגייניות, טמפונים, סמרטוטים, מקלות אוזניים.

על מנת לשמור על תקינות מערכות הביוב והמים יש להקפיד להשליך חומרים אלו לפח האשפה.

במידה וקיים חשד לנזילה בנכס הפרטי, יש לבצע בדיקה ראשונית באופן הבא:

  1. לסגור את כל הברזים בנכס ולבדוק האם המחוג המרכזי ("הפרפר") במד המים המכני ממשיך להסתובב או האם יש תנועה במספרים במד המים האלקטרוני. במידה וכן, אז סביר כי קיימת נזילה ויש להזמין איש מקצוע (שרברב או גנן אם מדובר בנזילה במערכת ההשקיה) לצורך איתורה ותיקונה.
  2. לבדוק את קריאות מד המים לפני ואחרי הפסקה ממושכת משימוש במים. כלומר, בלילה לפני השינה, ובבוקר טרם צחצוח השיניים / בעת היציאה לעבודה ובזמן החזרה הביתה.

אם קיים הפרש בין הקריאות – ככל הנראה זה סימן שקיימת נזילה בנכס הפרטי.

אם קיים חשש שמד המים לא תקין, יש לפנות אל מחלקת שירות הלקוחות.
הבדיקה תבוצע באמצעות מעבדה חיצונית המוסמכת לכך והיא כרוכה בתשלום. 
אם יתברר שמד המים לא תקין, יזוכה החשבון אליו הוא משויך בעלות הבדיקה.

צריכה משותפת הינה ההפרש שבין צריכת המים הנמדדת במד המים הראשי לבין צריכת המים הנמדדת במדי המים הפרטיים של הדיירים.
הצריכה המשותפת נוגעת בדרך כלל למים המשומשים לניקיון הבניין, השקיית הגינות, ולכל צריכת מים המבוצעת ישירות ממד המים הראשי.

הצריכה המשותפת מחולקת באופן שווה בין כל התושבים בבניין. כשהחלק של כל אחד ואחת מהתושבים מופיע בחשבון המים התקופתי, ביחידות מ"ק (מטר מעוקב = 1,000 ליטרים).

ישנם מקרים בודדים בהם הצריכה המשותפת לא מחולקת באופן שווה, אך זאת, לאחר שהתקבלה הסכמת כלל הדיירים בבניין.

השימושים המשותפים השכיחים, הבאים לידי ביטוי בצריכה המשותפת הם: שטיפת חדרי מדרגות, השקיית גינות ועציצים, שימוש בברזי כיבוי אש, בברזים שבמקלט המשותף ובחצרות הבניין וכיו"ב.

כמות מוכרת היא 3.5 מ"ק לחודש כפול מספר הנפשות ביחידת הדיור, בהתאם לדיווח האחרון שלך לחברה.

WebTheNet עיצוב ובניית אתרים | אורלי סבן גולדשמידט - מיתוג ותקשורת שיווקית